Materiały opakowaniowe są ważne, ponieważ branża e-commerce stale się rozrasta i coraz więcej zakupów dokonywanych jest przez klientów nie w sklepach stacjonarnych, a przez Internet. Daje to konsumentom możliwość porównania cen i właściwości danego produktu w różnych sklepach, z różnych miast, bez wychodzenia z domu. Jest to niewątpliwa oszczędność czasu i pieniędzy.
Zakupy tego typu mają jednak również swoje wady. Nie możemy towaru bezpośrednio zobaczyć ani dotknąć. Nasza decyzja o zakupie materiałów opakowaniowych podejmowana jest na podstawie opinii innych klientów lub opisu, który umieścił pod towarem sam sprzedawca. I tu pojawiają się schody… . Nie każdy sprzedawca jest uczciwy. Jednym z ważniejszych obowiązków każdego przedsiębiorcy jest przekazanie konsumentowi jasnych i czytelnych informacji na temat sprzedawanego produktu. Niektóre firmy stosują praktykę celowego wprowadzania klientów w błąd poprzez podawanie nieprawdziwych informacji lub ich zatajanie. Jest to niezgodne z Ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
Materiały opakowaniowe i nieuczciwe praktyki sprzedawców, na przykładzie taśmy pakowej i folii bąbelkowej
Materiały opakowaniowe i jej branża, to miejsce, gdzie również pojawiają się tego typu nieuczciwe praktyki. Np. opis towaru może sugerować, że jest on sprzedawany w większej ilości lub długości. Taśma pakowa o długości 60” może oznaczać 60 metrów lub 60 jardów. Różnica w tym wypadku wynosi około 10%. Niejeden sprzedawca nie precyzując jednostki długości, zarabia na niewiedzy klienta.
To samo dotyczy folii bąbelkowej, która na aukcjach jest oznaczana szerokością i długością. Jej standardowa długość to 100 metrów, więc gdy kupujący widzi w opisie „30/100”, wydaje mu się, że kupuje folię o długości 100 metrów. W rzeczywistości, sprzedawcy niekiedy w opisie słownie oznaczają, że „folia jest o długości osiemdziesięciu metrów”. Teoretycznie sprzedawca nie oszukuje klienta, ponieważ podał on wszystkie niezbędne informacje określające cechy folii bąbelkowej. Prawda jest jednak taka, że sprzedający czasem liczy na nieuwagę kupującego – a takie zachowanie jest nieetyczne.
Dlatego też przy zakupie materiałów opakowaniowych należy dokładnie przeczytać cały opis, a w razie wątpliwości skontaktować się ze sprzedawcą, by nie wpaść w sprzedażową pułapkę i po otrzymaniu przesyłki uniknąć zbędnych rozczarowań.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą na materiały opakowaniowe.
Udostępnij