Personalizowane opakowania to świetny sposób na reklamę własnej marki
Każdy chcący rozwijać się przedsiębiorca szuka sposobów, by zdobyć, jak najwięcej klientów, zaspokoić ich potrzeby, przywiązać ich do siebie, utrzymać relacje, a co za tym idzie sprzedawać im i zarabiać pieniądze. Sposobów na to jest wiele. Dziś skupimy się jednak na tym, jaki wpływ ma opakowanie kurierskie, które jest spersonalizowane.
Spersonalizowane, nie oznacza, że na każdej wysyłanej przez sklep internetowy paczce będzie personalizacja odbiorcy, ale marka, logo czy inny wyznacznik sprzedawcy lub sklepu internetowego.
Personalizowane opakowania kurierskie to doskonały sposób na wyróżnienie się i promowanie swojej marki, gdy wysyłamy towary do klientów indywidualnych lub firm. Na rynku istnieje wiele opcji dostępnych do rozważenia, gdy chodzi o projektowanie i dostosowanie opakowań kurierskich. Skupimy się tylko na niektórych z popularnych opcji personalizacji.
Nadruk graficzny lub logo
Pierwszym sposobem, na personalizowane opakowania dość popularnym jest nadruk graficzny lub logo. To najprostszy i najczęstszy sposób personalizacji opakowań kurierskich. Polega na dodaniu na nich logo firmy lub innych graficznych elementów identyfikacyjnych sprzedawcy.
Może to być wydrukowane w kolorze lub czarno-białe. Oprócz logo, na opakowaniu można dodać informacje takie jak dane kontaktowe firmy, adresy witryn internetowych lub instrukcje obsługi.
Odpowiednia kolorystyka
Inny sposób na spersonalizowane opakowania to odpowiednia kolorystyka. Wybór koloru opakowania, który pasuje do palety kolorów Twojej marki, może pomóc w zwiększeniu rozpoznawalności. Personalizowane kolory opakowań mogą być bardziej atrakcyjne dla klientów.
Eko-friendly opakowania
Jeśli Twoja marka promuje wartości związane z ochroną środowiska, wybierz eko-friendly opakowania, które są biodegradowalne lub nadają się do recyklingu. To może przyciągnąć klientów zainteresowanych ekologią. Koniecznie na opakowaniu powinien znaleźć się Twój znak rozpoznawczy, taki jak logo lub nazwa firmy, aby wywołać u klienta pozytywne skojarzenia – opakowanie eko – firma też eko.
Dodatki i akcesoria
Do przesyłki możesz dodać też różne dodatki i akcesoria, takie jak ulotki, wizytówki lub podziękowania za zakupy, wizytówki z adresami innych stron internetowych, na których klient może nabyć Twoje produkty. Należy pamiętać, by były to materiały estetyczne, spójne z kolorystyką firmy, schludne i czytelne.
Opakowania kurierskie jakie możesz zastosować to koperty bąbelkowe z indywidualnym nadrukiem, foliopaki z indywidualnym nadrukiem, taśma pakowa z Twoim logo lub dowolnym nadrukiem, który będzie personalizował Twoją firmę.
Ostateczny wybór personalizacji zależy od rodzaju produktów, które wysyłasz, i strategii marketingowej Twojej firmy. Warto zastanowić się, jakie opcje najlepiej oddają charakter Twojej marki i przyciągną uwagę klientów.
Oprócz ładnego wizerunkowo opakowania należy zadbać też o ochronę i wytrzymałość tego opakowania. Personalizowane opakowania również powinny być dostosowane do rodzaju produktów, które wysyłasz.
Udostępnij